Komáromban felavatták a BYD első kontinentális európai buszgyárát, ahol nemsokára két műszakban évi 400 járművet fognak összeszerelni. Lesz egy közös vonásuk: hírből sem ismerik a dízelmotort, tisztán elektromos hajtásúak lesznek.
A 12 méter hosszú, 13,6 tonnás saját tömegű busz összesen 18+1 ülő- és 40 állóhelyet kínált, és két darab 90 kilowattos (összesen 245 lóerő teljesítményű) villanymotor hajtotta. Bár a kocsi korábban napi forgalomban volt Kínában, és emiatt a nálunk megszokottól eltérő volt az ajtók, ablakok és a párnázás nélküli ülések kialakítása, összességében kedvezőek voltak az utastapasztalatok is.
Nálunk elsősorban városi és távolsági modellek készülnek, bár utóbbiak használhatóságának gátat szab a hatótávolság: főleg városnézésre, transzferekre, rövidebb kirándulásokra lesznek alkalmasak az elektromos turistabuszok.
A világszerte 220 ezer dolgozót foglalkoztató óriáscég úgy döntött, első kontinentális európai buszgyárát Magyarországon húzza fel a Betonsped Kft. kivitelezésében, ahol az ipari kapuk beszállításának tenderét a Front Line Trade Kft. nyerte el T-40-es modellével. A nagyméretű kültéri kapuk gyártása és beépítése mellett olyan különleges igényeknek is eleget kellett tennünk, mint a beltéri esőztető rendszeres kabinjának egyedi kivitele, vagy a meglévő csarnok működő dokkolóinak felújítása.
Összesen 6,2 milliárd forintot fordítottak a magyar gyárra, amely Szijjártó Péter szerint jól mutatja, hogyan változtak a világgazdaságban a versenyképesség feltételei, és már keletről nyugatra vándorol a tőke.
forrás: origo.hu
http://www.origo.hu/auto/20170404-felavattak-a-byd-elektromos-buszgyarat-komaromban.html
0 hozzászólás