DHL Express logisztikai központ, Budapest

2020.11.16.

A DHL Express, a nemzetközi expressz szállítás területén a világ piacvezető vállalata, 2017 novemberében nyitotta meg új, 13 000 m2-es központját. A DHL Express ezzel csatlakozik a DHL másik két üzletágához, a DHL Global Forwardinghoz és a DHL Freighthez, amelyek 2013-ban költöztek be a Budapest Airport Business Parkba. 

Az új központ egy 6 000 m2-es, a vállalat igényeire szabott raktárból, egy 2 400 m2-es irodakomplexumból és egy 4 500 m2-es munkaterületből áll. A zöldmezős beruházás összértéke 8 milliárd forint (25 millió euró) amely az utóbbi évek egyik legjelentősebb befektetése az expressz logisztikai ágazatban, mind hazai viszonylatban, mind pedig a közép-európai régióban. Az új raktárban helyet kapott az ultramodern, teljesen automatizált szortírozó rendszer, amely óránként 6 000 csomag válogatását végzi, és osztja el Lipcsébe, a DHL európai központjába tartó repülőgépekre. Az új szortírozó rendszernek és a megnövelt árufeldolgozó kapacitásnak köszönhetően a DHL Express azt tervezi, hogy futárai még korábban indulnak majd, és később érkeznek vissza az új telephelyre. A hosszabb kiszolgálási időszak alapján a vállalat várhatóan bővíteni tudja prémium szolgáltatásai körét és lefedettségét is. Az új központ több mint 200 munkavállalót foglalkoztat.

Az új logisztikai bázist a Market Építő Zrt. építette, az építkezés projektmendzsmenti feladatait a CBRE Hungary végezte. A létesítmény teljes területe 13 000 m2, amely egy 2 400 m2-es irodaépületből, egy 6 000 m2-es raktárból és egy 4 500 m2-es munkaterületből áll. A DHL Express augusztusban költözött be az új létesítménybe. A Budapest Airport és a DHL Express közötti bérleti szerződést 15 évre kötötték.

Cégünk 24 darab komplett, Crawford Assa-Abloy dokkoló állást és további 16 darab ipari kaput telepített, többféle kivitelben és méretben a megrendelői igényekhez igazodva, kezdve az egészen szűk, alig szélesebb mint egy méteres kapuktól az öt és fél méteres szélességig, egyedi belső megjelenéssel.

Az OH1042P típusú szekcionált kapuk beépítésére a zord, téli időjárási viszonyok tükrében, az ipari padló öntése előtt került sor, a lehető legjobban megvédve ezzel az épület belső terében zajló munkálatokat, illetve megtakarítva a nyílások fölösleges fóliázását. Az ipari padló beépítését követően kezdődtek meg a Crawford Assa-Abloy DL6010S rámpakiegyenlítők, illetve az ütés esetén felhajló kivitelű, DS6060S kaputömítések beépítései, majd a villamoshálózat kiépítése után a beüzemelések, illetve a kamionok számára a gyors, és biztos dokkolási folyamat érdekében a kerékmegvezetők elhelyezése.

Az ipari kapuk, és a dokkolók teljes körű CE minősítéssel, illetve magas biztonsági funkciókkal rendelkeznek. A kapuk esetén a rácsukás elleni alsó élvédelem, a rugótörés-, illetve a sodronyszakadás elleni védelmi berendezés, míg a rámpakiegyenlítőknél a gumiütközők, és a hidraulika egységbe épített zuhanás gátló garantálja a balesetmentes használatot. 

A dokkolók piacán egyedülálló megoldásként, a CDM 950CC (Common Control) közös vezérlései dokkolónként egyetlen vezérléssel képesek a működésre, mellyel nemcsak az áramkiállások kiépítésének, és kábelezésének költségein jelentkezik jelentős megtakarítás, de az elektromos reteszelési funkciónak köszönhetően nincs szükség mechanikus kapcsolók kiépítésére (zárt kapu esetén a rámpa használatának tiltásához elengedhetetlen funkció). 

forrás: AIRportal.hu 

Megnyílt a DHL Express új ferihegyi központja

További híreink

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük